производство и поставка оборудования для механических испытаний, неразрушающего контроля, химического анализа и визуального контроля, диагностического оборудования, приборов визуального контроля, систем контроля доступа персонала, элементов систем умного производства. Испытательная лаборатория. Сервисный центр
5 причин виходу устаткування з ладу. І що робити, щоб це запобігти.

Робота устаткування завжди пов'язана з професійним ризиком. Тому управляти безпекою необхідно ефективно, використовуючи системи методів аналізу і оцінки відповідних небезпек з кількісними показниками ризику.

Як відомо, відмова технологічного устаткування може варіюватися від того, що легко усувається з мінімальними втратами до аварійного. Залежно від таких чинників як витрати на ремонт, загальний час простою, наслідки для здоров'я і безпеки, дуже впливає на виробництво і надання послуг.

Існує декілька поширених причин, по яких устаткування може вийти з ладу. І дуже важливо розуміти, чому ваше устаткування може вийти з ладу, є Вашою першою лінією захисту від серйозних наслідків незапланованого простою.

Нижче представлені 5 причин виходу устаткування з ладу:

Причина №1. некоректна робота

Існує певна група людей, які можуть щодня працювати з приладом, і можуть робити істотний вплив на його робочий стан.

Наприклад, оператори устаткування - одна з таких груп. Оператор - група професій по управлінню роботою устаткування(установок) різного виду і призначення.

Як правило, щоб приступити до роботи фахівець проходить поглиблене навчання по відповідних робітниках процедурам, основним методам усунення несправностей і передовим методам безпечного використання устаткування, що відноситься до машин, з якими вони працюватимуть.

Проте, може настати день, коли оператор може приступити до роботи на машині до якої не був належним чином навчений. Іноді така ситуація виникає із-за нестачі персоналу або несподіваної відсутності.

У інших випадках виникають надзвичайні ситуації, що вимагають швидкого усунення за допомогою персоналу, який може не мати такого рівня знань, як у найдосвідченіших операторів.

Щоб запобігти цим проблемам необхідно переконатися, що у вас досить навчених операторів, щоб забезпечити деяку гнучкість і скласти план дій на випадок нестачі персоналу. Якщо можливо, усі ваші оператори повинні пройти навчання роботі з кожним елементом устаткування - навіть з активами, з якими вони зазвичай не працюють.

Найголовніше, не дозволяйте операторові використати устаткування, на яке він не має кваліфікації. Це не лише допоможе зменшити кількість помилок в роботі, але і є обов'язковим для дотримання нормативних вимог.

Управління по охороні праці і здоров'я(OSHA) встановлює правила для вимог до навчання операторів для певних типів устаткування і загальної безпеки праці. Проте ви повинні знати правила, застосовані до вашої галузі, і переконатися, що у вас є відповідні процедури відповідності.

Причина №2. Невиконання профілактичного обслуговування

Для забезпечення оптимальної продуктивності більшість устаткування вимагають регулярного обслуговування, але занадто часто профілактичне обслуговування стає першим завданням, яке необхідно виконати, коли у вас перезавантажена. Легко відмовитися від регулярного обслуговування, коли здається, що все працює нормально, і багато компаній працюють, виходячи з припущення, що досвідчені працівники визначать проблеми, що насуваються, до того, як устаткування повністю вийде з ладу.

Проте, багато тонких ознак зниження продуктивності або ранніх стадій відмови нелегко виявити і часто залишаються непоміченими. У інших випадках компаніям просто бракує ефективних методів планування для забезпечення поточного обслуговування. Відстежування устаткування і механізмів за допомогою міток активів може допомогти дотримуватися графіку технічного обслуговування і забезпечувати максимальну ефективність роботи устаткування.

Профілактичне обслуговування - спосіб профілактики поломок на підприємствах. Це явна економія: скорочення витрат у великих розмірах із-за порушень графіків і ремонту оснащення, часу, засобів, збитків із-за простоїв, відмов клієнтів у зв'язку з очікуванням. Це одна з постійних функцій, яку не можна залишати без уваги. Турбота про ваше устаткування з регулярними налаштуваннями продовжить термін його служби.

Крім того, профілактичне обслуговування може виявити невеликі проблеми за допомогою недорогих рішень, перш ніж вони переростуть в серйозні дорогі поломки.

Фактично, за оцінкою Міністерства енергетики США, профілактичне обслуговування призводить до:

  • Зниженню витрат на електроенергію і технічне обслуговування до 30%
  • На 35-45% менше поломок
  • Скорочення часу простою до 75%

Причина № 3. Надто багато профілактичного обслуговування

"Звичайно, це помилка", - думаєте ви. "Ви тільки що сказали мені що, не виконуючи профілактичне обслуговування, приведе до поломки". Недостатня кількість може бути проблематичною з причин, які ми вказали вище, але надто багато також є серйозною причиною для занепокоєння.

Ми вже писали про це детально раніше, тому ознайомтеся з цим блогом, якщо ви хочете глибше зрозуміти концепцію збоїв після технічного обслуговування. Але ось примітки Коулза : кожного разу, коли ви сідаєте в машину для її обслуговування, ви відкриваєте цілий набір ризиків, і з часом ці риски можуть посилитися і привести до відмови.

Недостатньо ПО Оптимальне ПО Занадто часте ПО
Пропуск ранніх ознак збоїв Контроль витрат Перевитрата ресурсів
Порушення графіку ТЕ ТЕ проводиться по графіку Зростання зносу активів внаслідок впливу ефекту "збій після ТЕ"
Зниження ефективності устаткування Скорочення простоїв Неефективна витрата робочого часу технічного персоналу
Скорочення терміну служби Підвищення ефективності технічного персоналу Зростання витрат на інвентар
Збільшення кількості простоїв і поломок Підвищення безпеки  
Зростання вартості Оптимізація і передбачуваність продуктивності критично важливих активів  

Думайте про це з точки зору хірургії: потрійне шунтування - це операція, що рятує життя. Але ви не хочете регулярно проходити операцію на відкритому серці просто тому, що пройшло декілька років або ваше серце билося декілька мільйонів разів. Але частенько саме так ми підходимо до профілактичного обслуговування. Це робиться по заздалегідь визначеному графіку(зазвичай заснованому на часі або використанні) без урахування фактичного робочого стану активу.

Причина №4: Відсутність постійного моніторингу устаткування

Оскільки ж знайти правильний баланс профілактичного обслуговування? Ліки тут просте по ідеї, але трохи складніше у виконанні: технічне обслуговування на основі стану. Це технічне обслуговування, яке проводиться на основі робочого стану частини устаткування, а не просто по графіку "встановив і забув". При цьому враховується безліч речей, від інформації виробника про устаткування до даних в реальному часі, таких як аналіз вібрації.

Безперервний моніторинг покладається на дані датчиків, щоб встановити базовий рівень того, як виглядає хороший стан устаткування, щоб виявити незначні зміни, які можна використати для прогнозування поломок і відмов. Це дає більше часу для планування непередбачених обставин і графіків простоїв, щоб звести до мінімуму перерви у виробництві.

Цей тип моніторингу і дані, які збираються в процесі, можуть допомогти компаніям визначити причини підвищеного завантаження на устаткування і скоректувати робочі навантаження і графіки, щоб понизити навантаження на устаткування, показуючи ранні ознаки відмови, що насувається.

  • Аналіз олії
  • Інфрачервоний і термічний аналіз
  • Аналіз тиску
  • Акустичний аналіз
  • Аналіз вібрації
  • Ультразвуковий аналіз
  • Електричний аналіз

Заковика в тому, що це дійсно складно зробити, якщо ви управляєте обслуговуванням за допомогою підручних засобів(ручки і папери або Excel). Якщо ви хочете, щоб ваші операції по технічному обслуговуванню були зроблені на належному рівні, можливо, прийшов час подумати про перехід на цифрове рішення для технічного обслуговування : модернізація вашого технічного обслуговування і так далі

Коли використати моніторинг на основі умов

  • Коли актив знаходиться в змозі, яке можна відстежувати і вимірювати
  • Коли актив має вирішальне значення для виробництва або успіху бізнесу
  • Коли можна вчасно помітити зміни в стані активу, щоб усунути несправність
  • Коли ви можете фіксувати, аналізувати і приймати рішення на основі даних про продуктивність

У рамках проведення технічної діагностики рекомендуємо використати наступне сучасне устаткування:

  • Віброметр IVS-P1, IVS-P3
  • Віброметр MDS-20
  • Віброаналізатори IVS110, IVS 211, IVS 311
  • Моніторингові системи GTV
  • Багатофункціональний віброметр MDS 30
  • Мобільні комплекси збору даних КЗД
  • Тепловизоры серії TVS

Використовуючи це устаткування, ви зможете запобігти і уберегти підприємство від несподіваних збитків.

Причина № 5: Погана(чи ні!) Культура надійності

При дрібних несправностях устаткування, означає, що у оператора не залишається ні секунди, щоб досягти своїх виробничих цілей. У цих обставинах для оператора або обслуговуючого персоналу може бути принадне(і так легко) тимчасово усунути несправність на устаткуванні, яке не на 100% працює. При цьому "нанести" на це пластир і сказати: "Я розберуся, коли все заспокоїться". Проблема в тому, що насправді все ніколи не заспокоюється до такої міри, коли у вас буде час повернуться до цієї роботи. Це означає, що пластир стає напівпостійним рішенням, поки не перестане працювати і не стане повноцінною відмовою, що спричинить відповідні збитки.

Дійсно хороший тому приклад - Boeing. Ви, ймовірно, знайомі з двома смертельними аваріями за участю літака 737 Max компанії, які викликали питання про те, чи проводила компанія Boeing відповідні перевірки, щоб запустити літак у виробництво, на риски безпеки, які зрештою привели до аварій.

Але спокійніша історія торкається іншої моделі літака - 787 Dreamliner. Декілька інформаторів виступили, щоб підняти тривогу з приводу лайнерів Dreamliner, які були вироблені в 2009 році на тоді ще новому заводі недалеко від Чарльстону, Південна Кароліна. Із самого початку недбале виробництво було проблемою, яку постійно замовчували на користь агресивних графіків виробництва.

Коротко кажучи, проблеми в Boeing - дійсно хороший приклад конкурентного тиску на найвищих рівнях бізнесу, що робить вплив на увесь ланцюжок управління, аж до виробничого цеху. Погана культура вгорі породжує менталітет "роби швидко", який може привести до руйнівних упущень, тимчасових рішень і помилок.

Підсумок: навчені оператори, чіткий розклад ПО і орієнтація на культуру надійності – ваші квитки у безвідмовне майбутнє (чи, принаймні, до меншої кількості збоїв).

Устаткування може бути непередбачуваним, і трапляються відмови. Люди здійснюють помилки, деталі старіють, а іноді профілактичне обслуговування - це усього лише одна річ, якій надто багато і без того напружений день. Але, забезпечуючи належне навчання операторів, виконуючи профілактичне або технічне обслуговування в потрібний час і працюючи над поліпшенням загальної культури, у вас буде значно більше шансів підтримувати своє устаткування в робочому стані у відмінній формі.

Джерело

З 2011 року науково-виробниче підприємство «УКРІНТЕХ» успішно працює і розвивається в області контролю якості матеріалів та промислових виробів.

Контакти

ТОВ НВП "Укрінтех":
м.Харків, вул.Ковтуна, буд.50, корпус "А-5"

Для пошти:
а/с 2304, Харків-1, 61001, Україна

ТОВ НВП "Укрінтех"
+38 (050) 499-09-89; +38 (067) 560-89-39
+38 (067) 575-45-10; +38 (057) 768-09-02

"ЦНД Лабораторія"
+38 (098) 262-48-92

Компанія

Виробництво і постачання
випробувального обладнання, устаткування для металографії, приладів НК та ін.

Сервісний центр
Ремонт, сервісне обслуговування і модернізація обладнання.

Центр незалежних досліджень

Акредитована випробувальна лабораторія.